Weer geslaagde actie tegen misleiding AH

 

Vandaag is opnieuw actie gevoerd tegen misleiding van de consument door Albert Heijn. Dit als begin van een nieuwe stickeractie week. Voor het filiaal in de Sarphatistraat in Amsterdam werden flyers uitgedeeld en in de winkels zijn producten gestickerd met ‘bevat gifsoja’ stickers. Dit ondanks een oproep van de directie aan haar filialen om hard op te treden tegen acties.

Zie ook http://www.levensmiddelenkrant.nl/6674/aseed-wederom-in-actie-tegen-foute-ah-soja


AH reageert met een verklaring die nog eens bevestigt dat zij volhardt in misleiding van de consument. Ze beroepen zich op deelname aan de sterk misleidende RTRS en het nog misleidender initiatief ‘duurzame’ soja. Genetisch gemanipuleerde en zwaar bespoten gifsoja wordt ‘verantwoord’ of zelfs ‘duurzaam’ genoemd, maar op het product staat helemaal niets. Vandaar de voorlichtingsstickers ‘bevat gifsoja’.


 

17 oktober 2011

 
 

volgende >

< vorige